Czas wolny dzieci
- Szczegóły
- Opublikowano: sobota, 22 kwiecień 2017 06:12
- Odsłony: 2562
Czas wolny dzieci i młodzieży
- Barczak W., Organizacja czasu wolnego w świetlicy szkolnej, „Życie Szkoły” 2002, nr 4, s. 202-206.
- Chojnacka-Synaszko B., Dzieci w młodszym wieku szkolnym wobec oferty zagospodarowania czasu wolnego w placówkach świetlicowych, W: Ogrodzka-Mazur E. [i in.] (red.), Edukacja małego dziecka, T. 3, Nowe konteksty, poglądy, doświadczenia, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Bielsko-Biała; Kraków 2010.
- Czas wolny. Przeszłość – teraźniejszość – przyszłość, Daszkowska J., Pelczar R. (red.), Katolicki Uniwersytet Lubelski, Stalowa Wola 2009.
- Czas wolny małych dzieci w świecie realnym i wirtualnym, Jagier A. (red.), Difin, Warszawa 2016.
- Czas wolny – refleksje, dylematy, perspektywy, Mroczkowska D. (red.), Difin, Warszawa 2011.
- Czerepaniak-Walczak M., Od próżniaczenia do zniewolenia – w poszukiwaniu dyskursów czasu wolnego, W: Marynowicz-Hetka E. (red.), Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, T. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
- Dąbrowski Z., Czas wolny dzieci i młodzieży, Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1966.
- Denek K., W stronę pedagogiki czasu, W: Woronowicz W., Apanel D. (red.), Opieka, wychowanie, kształcenie. Moduły edukacyjne, Oficyna Wydawnicza „Impuls, Kraków 2010.
- Drost M., Czas wolny, czas stracony, „Życie Szkoły” 2007, nr 4, s. 5-9.
- Homo creator czy homo ludens. Nowe formy aktywności i spędzania czasu wolnego, Muszyński W., Sokołowski M. (red.), Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2008.
- Janowski A., Zbieranie i wykorzystywanie informacji o uczniu i klasie, W: Kruszewski K. (red.) Sztuka nauczania. Podręcznik akademicki. T. 1, Czynności nauczyciela, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
- Jurewicz M., Czas wolny uczniów szkół podstawowych, „Nowa Szkoła” 2007, nr 9, s. 44-48.
- Karczewska J., Czas wolny i bezpieczeństwo dziecka, „Nauczanie Początkowe” 2008/2009, nr 1, s. 7-14.
- Kłopotowska K., Sosnowska A., Rozwijanie twórczej aktywności dziecka na zajęciach pozalekcyjnych, W: Kędzior-Niczyporuk E. (red.), Pedagogika zabawy w edukacji kulturalnej, Wydawnictwo KLANZA, Lublin 2006.
- Knopik T., Czas wolny... od nudy. Zrównoważony rozwój uczniów zdolnych w ramach zajęć pozalekcyjnych, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2014.
- Kowancka B., Czas wolny naszych pociech, „Nauczanie Początkowe” 2000/2001, nr 6, s. 52-55.
- Marzec H., Czas wolny małych dzieci w rodzinie, „Problemy Opiekuńczo Wychowawcze” 2004, nr 2, s. 38-39.
- Młodzież w czasie wolnym. Między przyjemnością a obowiązkami. Z prac Sekcji Socjologii Młodzieży i edukacji Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, Narkiewicz—Niedbalec E., Zielińska M. (red.), Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2011.
- Mudrak-Nowak J., Nowak W., Jak zorganizować czas wolny uczniów, „Nowa Szkoła” 2005, nr 9, s.52-55.
- Nowosad I., Szkoła jako miejsce organizowania czasu wolnego uczniów : opinie i oczekiwania uczniów klas IV-VI a oferta zajęć pozalekcyjnych szkoły, „Wychowanie na co Dzień” 2010, nr 9, s. 3-7.
- Orłowska M., Błeszyński J. J., Czas wolny jako środowisko życia. Perspektywa pedagogiczna. Wybrane problemy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016.
- Pięta J., Pedagogika czasu wolnego, ALMAMER Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2008.
- Taboł S., Wpływ rodziny na wykorzystanie czasu wolnego, „Życie Szkoły” 2002, nr 3, s. 150-152.
- Truszkowska-Wojtkowiak M., Fenomen czasu wolnego, Harmonia 2012.