Czas wolny dzieci

 Czas wolny dzieci i młodzieży

 

  1. Barczak W., Organizacja czasu wolnego w świetlicy szkolnej, „Życie Szkoły” 2002, nr 4, s. 202-206.
  2. Chojnacka-Synaszko B., Dzieci w młodszym wieku szkolnym wobec oferty zagospodarowania czasu wolnego w placówkach świetlicowych, W: Ogrodzka-Mazur E. [i in.] (red.), Edukacja małego dziecka, T. 3, Nowe konteksty, poglądy, doświadczenia, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Bielsko-Biała; Kraków 2010.
  3. Czas wolny. Przeszłość – teraźniejszość – przyszłość, Daszkowska J., Pelczar R. (red.), Katolicki Uniwersytet Lubelski, Stalowa Wola 2009.
  4. Czas wolny małych dzieci w świecie realnym i wirtualnym, Jagier A. (red.), Difin, Warszawa 2016.
  5. Czas wolny – refleksje, dylematy, perspektywy, Mroczkowska D. (red.), Difin, Warszawa 2011.
  6. Czerepaniak-Walczak M., Od próżniaczenia do zniewolenia – w poszukiwaniu dyskursów czasu wolnego, W: Marynowicz-Hetka E. (red.), Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, T. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  7. Dąbrowski Z., Czas wolny dzieci i młodzieży, Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1966.
  8. Denek K., W stronę pedagogiki czasu, W: Woronowicz W., Apanel D. (red.), Opieka, wychowanie, kształcenie. Moduły edukacyjne, Oficyna Wydawnicza „Impuls, Kraków 2010.
  9. Drost M., Czas wolny, czas stracony, „Życie Szkoły” 2007, nr 4, s. 5-9.
  10. Homo creator czy homo ludens. Nowe formy aktywności i spędzania czasu wolnego, Muszyński W., Sokołowski M. (red.), Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2008.
  11. Janowski A., Zbieranie i wykorzystywanie informacji o uczniu i klasie, W: Kruszewski K. (red.) Sztuka nauczania. Podręcznik akademicki. T. 1, Czynności nauczyciela, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
  12. Jurewicz M., Czas wolny uczniów szkół podstawowych, „Nowa Szkoła” 2007, nr 9, s. 44-48.
  13. Karczewska J., Czas wolny i bezpieczeństwo dziecka, „Nauczanie Początkowe” 2008/2009, nr 1, s. 7-14.
  14. Kłopotowska K., Sosnowska A., Rozwijanie twórczej aktywności dziecka na zajęciach pozalekcyjnych, W: Kędzior-Niczyporuk E. (red.), Pedagogika zabawy w edukacji kulturalnej, Wydawnictwo KLANZA, Lublin 2006.
  15. Knopik T., Czas wolny... od nudy. Zrównoważony rozwój uczniów zdolnych w ramach zajęć pozalekcyjnych, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2014.
  16. Kowancka B., Czas wolny naszych pociech, „Nauczanie Początkowe” 2000/2001, nr 6, s. 52-55.
  17. Marzec H., Czas wolny małych dzieci w rodzinie, „Problemy Opiekuńczo Wychowawcze” 2004, nr 2, s. 38-39.
  18. Młodzież w czasie wolnym. Między przyjemnością a obowiązkami. Z prac Sekcji Socjologii Młodzieży i edukacji Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, Narkiewicz—Niedbalec E., Zielińska M. (red.), Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2011.
  19. Mudrak-Nowak J., Nowak W., Jak zorganizować czas wolny uczniów, „Nowa Szkoła” 2005, nr 9, s.52-55.
  20. Nowosad I., Szkoła jako miejsce organizowania czasu wolnego uczniów : opinie i oczekiwania uczniów klas IV-VI a oferta zajęć pozalekcyjnych szkoły, „Wychowanie na co Dzień” 2010, nr 9, s. 3-7.
  21. Orłowska M., Błeszyński J. J., Czas wolny jako środowisko życia. Perspektywa pedagogiczna. Wybrane problemy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016.
  22. Pięta J., Pedagogika czasu wolnego, ALMAMER Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2008.
  23. Taboł S., Wpływ rodziny na wykorzystanie czasu wolnego, „Życie Szkoły” 2002, nr 3, s. 150-152.
  24. Truszkowska-Wojtkowiak M., Fenomen czasu wolnego, Harmonia 2012.