ADHD
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: ROOT
- Kategoria: Zestawienia Bibliograficzne
- Opublikowano: wtorek, 06 grudzień 2011 08:45
- Super User
- Odsłony: 4994
Artykuły z czasopism
- Anielska A., O nadpobudliwości psychoruchowej, „Życie Szkoły” 2005, nr 4, s. 58-60.
- Baczyńska E., Borowiec-Janczak B., Kuchciak A., Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo, „Życie Szkoły” 2002, nr 1, s. 10.
- Baranowska E., Urwisy w klasie, „Życie Szkoły” 2003, nr 1, s. 31.
- Biegajczyk B., Można pracować z dzieckiem z ADHD!, „Nowa Szkoła” 2005 nr 5, s. 45-48.
- Bobik B., Funkcjonowanie uczniów z zespołem ADHD w szkole, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2010, nr 5, s. 42-47.
- Choroś D., Dzieci, którym trudno się uczyć, „Nowa Szkoła” 2005, nr 5, s. 41-44.
- Glinka A., Dziecko nadpobudliwe, „Życie Szkoły” 2004, nr 1, s. 45.
- Grabowska M., Tomaszek B., Wrotna B., Dać szansę, „Remedium” 2004, nr 6, s. 20-21.
- Grzywniak C., Nadpobudliwość psychoruchowa a trudności szkolne, „Życie Szkoły” 2000, nr 6, s. 334.
- Hawrylewicz K., Niegrzeczny czy chory na ADHD? Problem ADHD w szkole, „Życie Szkoły” 2010, nr 4, s. 60-61.
- Hawrylewicz K., Percepcja siebie i swojej sytuacji rodzinnej przez dzieci z zespołem ADHD, „Wychowanie na co Dzień” 2010, nr 1-2, s. 21-26.
- Hebel M., Zespół nadpobudliwości psychoruchowej, „Życie Szkoły” 2005, nr 10, s. 16-20.
- Kajka N., Uwarunkowania rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka z ADHD w środowisku szkolnym, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2017, nr 2, s. 11-17.
- Kołodziejczyk I., Uczeń z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej w bibliotece szkolnej. Opis i analiza przypadku rozpoznania i rozwiązania problemu wychowawczego, „Biblioteka w Szkole” 2005, nr 11, s. 4-6.
- Kozłowska A., Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo, „Życie Szkoły” 1993, nr 4, s. 210-214.
- Krawiec W., Szadkowska A., Praca z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2003, nr 2, s. 21.
- Limont W., Wzmożona pobudliwość uczniów zdolnych, „Psychologia w Szkole” 2009, nr 4, s. 37-44.
- Miłkowska M., Dziecko z zespołem ADHD – dylemat zreformowanej szkoły i rodziców, Życie Szkoły” 2005, nr 9, s. 46-48.
- Nadpobudliwość psychoruchowa, W: Przetacznikowa M., Makiełło-Jarża G., Psychologia wychowawcza, społeczna i kliniczna, WSiP, Warszawa 1977, s. 277-278.
- Nowak R., Jak pomóc dziecku nadpobudliwemu?, „Wychowanie w Przedszkolu” 1996, nr 5, s. 285-289.
- Oleksa K., Cała prawda o ADHD, „Życie Szkoły” 2017, nr 5, s. 20-25.
- Paszkiewicz A., Funkcjonowanie dzieci z ADHD w szkole, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2011, nr 1, s.32-37.
- Patycka B., Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi, „Życie Szkoły”2002, nr 7, s. 414.
- Pecyna M. B., Jak leczyć i wychowywać dziecko ze wzmożoną aktywnością psychoruchową. Cz. 1, „Szkoła Specjalna”1997, nr 5, s. 282-292.
- Pecyna M. B., Jak leczyć i wychowywać dziecko ze wzmożoną aktywnością psychoruchową. Cz. 2, „Szkoła Specjalna 1998, nr 1, s. 35-41.
- Połeć B., Jak pracowałam z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo, „Życie Szkoły” 2006, nr 1, s. 35-39.
- Rytel B., Jak wychowywać dziecko z ADHD?, „Wychowanie w Przedszkolu” 2006, nr 2, s. 61-62.
- Sobczyńska K., Nadpobudliwe dziecko wyzwaniem dla oświaty i medycyny, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2004, nr 1, s.57-59.
- Szulska-Wyrwa E., Kuba – dziecko nadpobudliwe, „Wychowanie w Przedszkolu” 2003, nr 9, s. 419-421.
- Wielowiejska-Comi I., ADHD – z szacunkiem dla genów, „Psychologia w Szkole” 2010, nr 4, s. 122-131.
- Zbyrad T., Dzieci z ADHD jako problem medyczny i społeczny, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2011, nr 1, s.25-31.
Wydawnictwa zwarte
- ADHD - polemiki i badania, red. W. Baranowska, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2009.
- ADHD - prawie normalne życie , red. W. Baranowska, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2007.
- ADHD - zespół nadpobudliwości psychoruchowe, przewodnik dla rodziców i wychowawców, A. Kołakowski [et al.], GWP, Gdańsk 2007.
- Barnau S., ADHD u dorosłych: poradnik - jak z tym żyć, Wydawnictwo WAM, Kraków 2007.
- Borkowska A. R., Procesy uwagi i hamowania reakcji u dzieci z ADHD z perspektywy rozwojowej neuropsychologii klinicznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2008.
- Borkowska A., Jak pomóc dziecku z ADHD?, Wydaw. Pedagogiczne ZNP, Kielce 2009.
- Chrzanowska B., Święcicka J., Oswoić ADHD, przewodnik dla rodziców i nauczycieli dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, „Difin”, Warszawa 2006.
- Dziecko ze wzmożoną aktywnością psychoruchową w terapii z zastosowaniem Systemu Biofeedback, W: Pecyna M. B., Rodzinne uwarunkowania zachowania dziecka w świetle psychologii klinicznej, WSiP, Warszawa 1998, s. 255-302.
- Hallowell E. M., Ratey J. J., W świecie ADHD, nadpobudliwość psychoruchowa z zaburzeniami uwagi u dzieci i dorosłych, "Media Rodzina", Poznań 2004.
- Hanć T., Dzieciństwo i dorastanie z ADHD, rozwój dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, zagrożenia i możliwości wsparcia, „Impuls”, Kraków 2009.
- Herda K., O dzieciach Indygo, czyli ADHD bez tajemnic, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce 2007.
- Kovács H., Kaltenthaler B., Moje dziecko ma ADHD, „Jedność”, Kielce. 2008.
- Marczak A., Program pracy z dzieckiem z objawami nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) w przedszkolu lub szkole, „Fraszka Edukacyjna”, Warszawa 2009.
- Mosetter K., Mosetter R., Nowa metoda leczenia ADHD, odstresowanie ciała, gimnastyka terapeutyczna dla dzieci i dorosłych, Wydawnictwo JK - Feeria, Łódź 2006.
- Mumbach B., Zrozumieć i leczyć dzieci nadpobudliwe, poradnik dla rodziców, Wydawnictwo WAM, Kraków 2006.
- Munden A., Arcelus J., ADHD nadpobudliwość ruchowa, poradnik dla rodziców, nauczycieli, lekarzy i terapeutów, „Bellona”, Warszawa 2008.
- Nartowska H., Wychowanie dziecka nadpobudliwego, "Nasza Księgarnia", Warszawa 1986.
- Nerwowość dziecięca, zaburzenia dynamiki procesów nerwowych. W: Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży, PWN, Warszawa 1976, s. 830-839.
- O'Regan F. J., ADHD, Wydawnictwo K.E. Liber, Warszawa 2005.
- Pawlak P., Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej, „Impuls”, Kraków 2006.
- Pentecost D., Wychować dziecko z ADD i ADHD, praktyczne strategie opanowania trudnych zachowań dzieci z ADD i ADHD, „Fraszka Edukacyjna”, Warszawa 2005.
- Pfiffner L. J., Wszystko o ADHD, kompleksowy, praktyczny przewodnik dla nauczycieli, Zysk i S-ka, Poznań 2004.
- Portmann R., ADHD nadpobudliwość psychoruchowa, istota zagadnienia, Wydawnictwo Jedność, Kielce. 2006
- Przetacznik-Gierowska M., Włodarski Z., Psychologia wychowawcza, PWN, Warszawa 2002, s. 351-352, 254-255.
- Spohner K. E., Pomóż dziecku z... ADHD, Wydawnictwo K.E. Liber, Warszawa 2007.
- Strichart S. S, Mangrum II C. T., Dziecko z ADHD w klasie, planowanie pracy dzieci z zaburzeniami koncentracji uwagi, GWP, Gdańsk 2009.
- Tylżanowska-Kisiel J., ADHD, Helion, Gliwice 2008.
- Wiącek R., Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym – program terapii i wspomagania rozwoju oraz scenariusze zajęć, „Impuls”, Kraków 2004.
- Wolańczyk T., Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci, prawie wszystko, co chcielibyście wiedzieć, „Bifolium”, Lublin 1999.