Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna
- Szczegóły
- Opublikowano: środa, 28 listopad 2012 11:38
- Odsłony: 4837
Artykuły z czasopism
- Al - Khamisy D., Diagnoza gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej – od obserwacji do diagnozy całościowej, „Szkoła Specjalna” 2010, nr 5, s. 346-357.
- Dziewięcka B., Konstruowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych, „Wychowanie w Przedszkolu” 2011, nr 9, s. 32-36.
- Kulesza E. M., Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym-model teoretyczny oraz weryfikacja narzędzia. Cz.1, „Szkoła Specjalna” 2011, nr 1, s. 15-31.
- Jastrzębska L., Duża i potrzebna zmiana (pomoc psychologiczno-pedagogiczna)„Nowa Szkoła” 2011, nr 5, s. 3-6.
- Krajewska B., Nowe zasady pomocy psychologiczno-pedagogicznej, „Nowa Szkoła” 2011, nr 4, s. 14-21.
- Kulesza E. M., Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym-model teoretyczny oraz weryfikacja narzędzia. Cz.2, Dzieci trzyletnie i czteroletnie, „Szkoła Specjalna” 2011, nr 2, s. 102-113.
- Kulesza E. M., Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym-model teoretyczny oraz weryfikacja narzędzia. Cz.3.: Dzieci pięcioletnie i sześcioletnie, „Szkoła Specjalna” 2011, nr 3, s. 197-208.
- Kulesza E. M., Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym-model teoretyczny oraz weryfikacja narzędzia. Cz.4, Dzieci trzyletnie i czteroletnie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, „Szkoła Specjalna” 2011, nr 4, s. 271-282.
- Mackiewicz-Adamska L., Dylematy nauczycieli dotyczące udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2011, nr 6, s. 6-10
- Marek E., Diagnoza gotowości szkolnej sześciolatka, „Życie Szkoły” 2007, nr 7, s. 16-17.
- Melka-Roszczyk M., Uczniowie z orzeczeniami i opiniami, „Psychologia w Szkole” 2011, nr 3, s. 120-125.
- Paszkiewicz A., Rozpoznanie sytuacji ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na terenie szkoły, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2011, nr 7, s. 33-39.
- Skubis-Rafalska A., Absurdy rzeczywistości szkolnej (o pomocy psychologiczno-pedagogicznej inaczej…), „Nowa Szkoła” 2012, nr 3, s. 26-31.
- Stępniak K., Diagnoza przedszkolna, „Wychowanie w Przedszkolu” 2010, nr 2, s. 23-28.
Wydawnictwa zwarte
- Czech E., Diagnoza wstępna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie , materiały dla nauczyciela, Wydawnictwo Edukacja Polska, Warszawa 2009.
- Diagnostyka i profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej, red. M. Deptuła, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2006.
- Diagnoza i rewalidacja indywidualna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, red. M. Klaczak i P. Majewicz, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2006.
- Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną, teoretyczne determinanty problemu, red. J. J. Błeszyński, K. Kaczorowska-Bray, „Harmonia”, Gdańsk 2012.
- Diagnoza logopedyczna, podręcznik akademicki, red. nauk. E. Czaplewska, S. Milewski, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2012.
- Górniewicz E., Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu, Wydaw. Adam Marszałek, Toruń 2005.
- Guzik-Tkacz M., Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice, „Żak”, Warszawa 2011.
- Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna, podstawowe problemy i rozwiązania, Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa 2006.
- Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela, red. D. Wosik-Kawala, T. Zubrzycka-Maciąg, „Impuls”, Kraków 2011.
- Kowalczuk M., Pedagogiczna diagnoza i profilaktyka zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej, „Impuls”, Kraków 2008.
- Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna, podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2009.
- Paluchowski W. J., Diagnoza psychologiczna, proces - narzędzia – standardy, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
- Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna, wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, „Impuls”, Kraków 2011.
- Stęplewska - Żakowicz K., Diagnoza psychologiczna, diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009.
- Tanajewska A., Naprawa R., Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, „Harmonia”, Gdańsk 2014.
- Tryzno E., Diagnoza edukacyjna dzieci 6, 7-letnich rozpoczynających naukę, (wersja po badaniach pilotażowych), Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2008.
- Wczesna diagnoza dziecięcych trudności w liczeniu, wybrane zagadnienia, red. U. Oszwa, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2008.
- Włoch A., Włoch S., Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, wybrane problemy i rozwiązania, Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa 2009.