Motywowanie uczniów

  1. Adamczewska Helena: Motywacja szkolna u dzieci z pogotowia opiekuńczego. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 1998, nr 8, s. 29-30
  2. Arends Richard: Uczymy się nauczać. Warszawa WSiP, 1995
  3. Bąbel Przemysław: O motywowaniu punktami. Psychologia w Szkole2009, nr 2, s. 99-106
  4. Brophy Jere: Motywowanie uczniów do nauki. Warszawa PWN, 2002
  5. Bryła Ryszard: Wybrane metody aktywizujące i ich zastosowanie w praktyce szkolnej. Edukacja 200? , nr 3, s. 103-110
  6. Cialdini Robert: Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk GWP, 1995
  7. Czajkowska Monika: Kontrola wyników nauczania a motywowanie uczniów.Matematyka 2000, nr 2, s. 102-106
  8. Faber Adele, Mazish Elaine: Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole. Poznań Media Rodzina, 1996
  9. Gordon Thomas: Wychowanie bez porażek w szkole. Warszawa Pax, 2004
  10. Hiszpańska Bogumiła: Motywacja. Nowa Szkoła 1991, nr 9, s. 564-566
  11. Radzikowska_Wrzosek Roma: Jak zmotywować uczniów do działania.Psychologia w Szkole 2010, nr 1, s. 15-24
  12. Konarzewski Krzysztof: Podstawy teorii oddziaływań wychowawczych. Warszawa PWN, 1987
  13. Kozłowski Waldemar: Poczucie sensu uczenia się – próba prognozowania.Edukacja 1999, nr 4, s. 57-67
  14. Kozłowski Waldemar: Szkolna motywacja wewnętrzna. Edukacja 2006, nr 1, s. 25-39
  15. Kriger Jolanta: Stosowanie wzmocnień pozytywnych w rewalidacji indywidualnej. Szkoła Specjalna 1998, nr 4, s. 302-306
  16. Lech Małgorzata: Warunek efektywności. Życie Szkoły 2004, nr 1, s. 32-35
  17. Łada Danuta: Motywacja do nauki motywacją do życia. Życie Szkoły,2001, nr 10,     s. 627-628
  18. McCombs Barbara L., Pope James E.: Uczeń trudny, jak skłonić go do nauki. Warszawa WSiP, 1997
  19. Okoń Wincenty: Dziesięć szkół alternatywnych. Warszawa WSiP, 1999
  20. Perrott Elizabeth: Efektywne nauczanie. Praktyczny przewodnik doskonalenia nauczania. Warszawa WSiP, 1995
  21. Pietrzak Grażyna: Samoświadomość dzieci z upośledzeniem umysłowym umiarkowanym a ich motywacja do nauki. Szkoła Specjalna 1998, nr 5, s. 354-356
  22. Psychologia. Podręcznik akademicki red. J. Strelau. T. 3. Gdańsk GWP, 2000
  23. Pufol-Struzik Irena: Nauczyciel w roli symulatora inwencji uczniów. Życie Szkoły 1992, nr 3, s. 137-142
  24. Rewizorska Elżbieta: Metody aktywne w nauczaniu. Nowa Szkoła 2001, nr 10,          s. 52-53
  25. Reykowski Janusz: Motywacja, postawy prospołeczne a osobowość. Warszawa PWN, 1979
  26. Reykowski Janusz: Z zagadnień psychologii motywacji. Warszawa WSiP, 1970
  27. Siekańska Małgorzata: Zrozumieć problem motywacji. Psychologia w Szkole 2010, nr 4, s. 15-24
  28. Stojak-Ślęczek Ewa: Wzmacnianie motywacji uczniów. „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2001, nr 9, s. 31-33
  29. Syguła Teresa: O aktywizowaniu uczniów. Życie Szkoły 2001, nr 10, s. 598-601
  30. Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela pod red. Krzysztofa Kruszewskiego. Warszawa PWN, 2004
  31. Tkocz Grażyna: Konkurs – motywacja do sukcesu. Życie Szkoły 2006, nr 3, s. 48-50
  32. Wadsworth Barry J.: Teoria Piageta. Poznawczy i emocjonalny rozwój dziecka. Warszawa WSiP, 1998
  33. Walkiewicz Maria: Opis i analiza przypadku klasy z niską motywacją do nauki. Nowa Szkoła 2003 nr 1, s. 45-48
Copyright