Trudności w nauce

 Artykuły z czasopism

 

  1. Bocheńska M., Ryzyko dysleksji, „Życie Szkoły” 2005, nr 9, s. 41-47.
  2. Brejnak W., Dojrzałość szkolna a ryzyko dysleksji, „Życie Szkoły” 2009, nr 6, s. 40-46.
  3. Bulińska K., Dysleksja i ruch, „Życie Szkoły” 2006, nr 4, s. 38-40.
  4. Chmurzyński B., Mnemotechniki w terapii dysortografii, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2001, nr 10, s. 34-39.
  5. Choroś D., Dzieci, którym trudno się uczyć, „Nowa Szkoła” 2005, nr 5, s. 41-44.
  6. Dąbrowska M., O dysleksji, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2001, nr 1, s. 35-40.
  7. Drozdowska J., Dysleksja. Zestawienie bibliograficzne, „Poradnik Bibliotekarza” 2004, nr 11, s. 33.
  8. Garstecka J., Cele i działalność Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Wywiad z Wojciechem Brejnakiem, „Życie Szkoły” 2005, nr 2, s. 4-6.
  9. Gibas E., Jak pracować z dzieckiem dyslektycznym, „Życie Szkoły” 2003, nr 7, s. 430.
  10. Górniewicz E., Trudności w czytaniu i pisaniu – pomiędzy mitami a rzeczywistością, „Szkoła Specjalna” 2002, nr 1, s. 60-61.
  11. Iskierka-Kasperek E., Problemy uczniów z dysleksją, „Psychologia w Szkole” 2010, nr 2, s. 101-108.
  12. Jałowiecka A., O dysleksji…optymistycznie, „Nauczanie Początkowe” 2008/2009, nr 2, s. 29-36.
  13. Jankowska M., Trudności uczniów w czytaniu i pisaniu, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2001, nr 10, s. 19-23.
  14. Jaworowska E., Uczniowie z dysgrafią, (rozmowa z rodzicami), „Życie Szkoły” 2001, nr 4, s. 244-248.
  15. Jastrząb J., Metodyczne podstawy pracy korekcyjno-kompensacyjnej w terapii pedagogicznej uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, „Wychowanie na co Dzień” 2010, nr 12, s. I-II.
  16. Jastrząb J. i in., Konspekt zajęć terapeutycznych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, „Wychowanie na co Dzień” 2010, nr 12, s. II-VI.
  17. Jastrząb J., Rola i zadania terapeuty osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, „Wychowanie na co Dzień” 2008, nr 3, s. 30-32.
  18. Jastrząb J., Rozpoznawanie wczesnej dysleksji rozwojowej a reforma programowa, „Wychowanie na co Dzień” 2009, nr 9, s. I-IV.
  19. Jędryszek-Geisler A., Uczeń z dysgrafią, „Życie Szkoły” 2010, nr 9, s. 39-41.
  20. Kańtoch B., Praca korekcyno-kompensacyjna z dziećmi dyslektycznymi, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2000, nr 1, s. 35-36.
  21. Krasowicz-Kupis G., Zaburzenia rozwoju językowego a dysleksja, „Psychologia w Szkole” 2010, nr 2, s. 84-94.
  22. Lewandowska D., Wykorzystanie sztuki w terapii dzieci dyslektycznych, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2002, nr 5, s. 38-40.
  23. Maciarz A., Dutka E., Społeczne przystosowanie dzieci z ryzykiem dysleksji w klasach I-III, „Szkoła Specjalna” 2000, nr 5, s. 227-234.
  24. Marek E., Dysleksja – diagnoza i terapia, „Życie Szkoły” 2005, nr 2, s.61-62.
  25. Marek E., Dysleksja. Od badań mózgu do praktyki, „Życie Szkoły” 2005, nr 2, s. 57-60.
  26. Marek E., XIV Ogólnopolska Konferencja „Trudności w czytaniu i pisaniu”, „Życie Szkoły” 2003, nr 3, s. 184.
  27. Materka E., Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych (o współpracy między szkołą i poradnią psychologiczno-pedagogiczną), „Nowa Szkoła” 2003, nr 8, s. 27.
  28. Mazur D., Dziecko z trudnościami w czytaniu i pisaniu: leniwe, niezdolne czy... dyslektyczne?, „Życie Szkoły” 1999, nr 4, s. 257-259.
  29. Otocka-Chrustny A., Samoocena uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, „Nowa Szkoła” 2004, nr 6, s. 42.
  30. Pacut E., Kilka uwag o postępowaniu z dyslektykami, „Życie Szkoły” 2003, nr 1, s. 41-42.
  31. Paszkiewicz A., Sposoby pracy z uczniami z dysleksją, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2011, nr 5, s. 50-56.
  32. Raczyńska E., Dysleksja jest wszędzie, „Poradnik Bibliotekarza” 2004, nr 11, s. 3-4.
  33. Rączka K., Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu, „Nowa Szkoła” 2006, nr 6, s. 8-12.
  34. Selikowitz M., Dysleksja i inne trudności w uczeniu się, „Edukacja” 2000, nr 1, s. 116-118.
  35. Sęcińska J., Dzieci ryzyka dysleksji. Próba diagnozy i terapii, „Życie Szkoły” 2005, nr 2, s.44-56.
  36. Strużyk Ł., Diagnozowanie trudności w nauce, „Życie Szkoły” 2003, nr 10, s. 610-613.
  37. Szczepkowska E., Specyficzne trudności w nabywaniu umiejętności czytania, „Życie Szkoły” 2016, nr 10, s. 23-29.
  38. Szczepkowska E., Specyficzne trudności w nabywaniu umiejętności pisania, „Życie Szkoły” 2017, nr 1, s. 26-32.
  39. Szczepkowska E., Trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami rozwoju ruchowego, „Życie Szkoły” 2017, nr 4, s. 23-29.
  40. Szczepkowska E., Zaburzenia percepcji słuchowej, „Życie Szkoły” 2017, nr 3, s. 26-32.
  41. Szczepkowska E., Zaburzenia percepcji wzrokowej, „Życie Szkoły” 2017, nr 2, s. 17-23.
  42. Szczepkowska E., Zaburzenia procesu lateralizacji, „Życie Szkoły” 2017, nr 5, s. 23-32.
  43. Szczygieł B., Funkcjonowanie dzieci z dysgrafią, „Życie Szkoły” 1999, nr 5, s. 327-329.

44.  Szymaniak A., Przyczyny i konsekwencje zbyt późnego rozpoznania dysleksji, „Życie Szkoły” 2003, nr 6, s. 374.

45.  Szymoniak B., Kiedy nie diagnozujemy dysleksji, „Nowa Szkoła” 2004, nr 6, s. 17.

46.  Szymoniak B., Różne oblicza dysleksji, „Nowa Szkoła” 2004, nr 9, s. 59.

47.  Wiercioch U., Jak oceniać uczniów ze zdiagnozowaną dysleksją lub innymi zaburzeniami?, „Nowa Szkoła” 2003, nr 2, s. 26.

48.  Wójcik E., Neuropsychologiczne koncepcje dysleksji, „Życie Szkoły” 2003, nr 10, s. 625.

49.  Wyględowska E., Dziecko dyslektyczne z zaniżoną samooceną w bibliotece szkolnej, „Biblioteka w Szkole” 2009, nr 5, s. 8-10.

  1. Wypych A., Strategie czytania w dysleksji, „Psychologia w Szkole” 2010, nr 2, s. 95-100.
  2. Zakrzewska B., O metodzie wielofunkcyjnego działania w procesie reedukacji dziecka dyslektycznego, „Życie Szkoły” 2001, nr 1, s. 13-19.

Wydawnictwa zwarte 

  1. Baumer B. H., Jak dyslektyczne dziecko nauczyć czytania, wypróbowana metoda dla rodziców i nauczycieli, Klub dla Ciebie - Bauer-Weltbild Media, Warszawa 2007.
  2. Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji, problem i diagnozowanie, „Harmonia”, Gdańsk 2003.
  3. Brejnak W., Dysleksja, nie jesteś sam, PZWL, Warszawa 2005.
  4. Dawid D., Rozwijanie kreatywności uczniów dyslektycznych na lekcjach języka polskiego w klasach IV-VI szkoły podstawowej, scenariusze zajęć, „Impuls”, Kraków 2004.
  5. Dysleksja, teoria i praktyka, red. G. Reid, J. Wearmouth, GWP, Gdańsk 2008.
  6. Furmański J., Wzory dyktand graficznych, ćwiczenia nie tylko dla dyslektyków, „Harmonia”, Gdańsk 2008.
  7. Garniewicz E., Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu, Wydaw. Adam Marszałek, Toruń 2005.
  8. Gąsowska T., Pietrzak-Stępowska Z., Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu, poradnik nauczyciela - reedukatora. Cz. 2, Zajęcia reedukacyjne, WSiP, Warszawa 1984.
  9. Gąsowska T., Pietrzak-Stępkowska Z., Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu, WSiP, Warszawa 1994.
  10. Jak przezwyciężać trudności w nauce?, przewodnik dla nauczycieli i rodziców, praca zbiorowa, red. A. Giermakowska i A. Jałowiecka, Wydaw. Pedagogiczne ZNP, Kielce 2008.
  11. Jurek A., Kształcenie umiejętności ortograficznych uczniów z dysleksją, „Harmonia”, Gdańsk 2009.
  12. Łukawska A., Dydaktyczne przyczyny trudności w nauce domowej, na podstawie badań V i VIII klas szkół podstawowych, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1973.
  13. Makarewicz R., Dysleksja w opinii językoznawcy, składnia zdania w wypowiedziach pisemnych uczniów dyslektycznych, Wydaw. UWM, Olsztyn 2006.
  14. Oszwa U., Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci, doniesienia z badań, "Impuls", Kraków 2008.
  15. Pętlewska H., Przezwyciężanie trudności w czytaniu i pisaniu, terapia pedagogiczna, "Impuls", Kraków 2003.
  16. Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu. Cz. 1, Wprowadzenie, red. H. Wasyluk-Kuś, WSiP, Warszawa 1984.
  17. Rentflejsz-Kuczyk A., Jak pomóc dzieciom dyslektycznym?, poradnik dla nauczycieli i rodziców, „Juka”, Warszawa 1999.
  18. Squires G., McKeown S.,  Pomóż dziecku z... dysleksją, K. E. Liber, Warszawa 2006.
  19. Spionek H., Psychologiczna analiza trudności i niepowodzeń szkolnych, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1970.
  20. Styczniewicz B., Praca z uczniem mającym trudności z matematyką, książka pomocnicza dla nauczyciela gimnazjum, Wydawnictwo NOWIK, Opole 2006.
  21. Szewczuk W., Trudności myślenia i rozwijanie zdolności uczniów, WSiP, Warszawa 1983.
  22. Szymankiewicz E., Dyslektyczne ucho, zbiór ćwiczeń stymulujących rozwój percepcji słuchowej nie tylko dla uczniów z dysleksją, książka dla nauczyciela, „Harmonia”, Gdańsk 2009.
  23. Waleszkiewicz K., Bajki dla dyslektyków, bajki dla dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania, „Impuls”, Kraków 2008.
  24. Werning R., Lutje-Klose B., Pedagogika trudności w uczeniu się, GWP, Gdańsk 2009.
Copyright