Dziecko na pierwszym etapie edukacyjnym

 

1.      Adamek I., Podstawy edukacji wczesnoszkolnej, "Impuls", Kraków 2000.

2.      Adamek I., Rozwiązywanie problemów przez dzieci, „Impuls”, Kraków 1997.

3. Bałachowicz J., Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych, między uprzedmiotowieniem a podmiotowością, Wydawnictwo WSP TWP, Warszawa 2009.

4.  Bogacka-Osińska B., Wychowanie uczniów klas początkowych dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym, teoria i praktyka, "Impuls", Kraków 2009.

5.      Bogdanowicz M., Metoda Dobrego Startu, WSiP, Warszawa 2008.

6. Dąbrowski M., Pozwólmy dzieciom myśleć! o umiejętnościach matematycznych polskich trzecioklasistów, Centralna Komisja Egzaminacyjna, Warszawa 2008.

7.   Dymara B., Dziecko w świecie edukacji, podstawy uczenia się kompleksowego, nowe kształty i wymiary edukacji, "Impuls", Kraków 2009.

8.      Dziecko w świecie szkoły, szkice o wychowaniu, praca zbiorowa, red. B. Dymara, "Impuls", Kraków 1998.

9.      Filipiak E., Smolińska-Rębas H., Od Celestyna Freineta do edukacji zintegrowanej, w poszukiwaniu modelu wczesnej edukacji, czyli o tym jak organizować sytuacje edukacyjne wyzwalające aktywność własną dziecka, Wydaw. Uczelniane WSP, Bydgoszcz 2000.

10.  Friedrich G., de Galgóczy V., Schindelhauer B., W krainie liczb, koncepcja wczesnego nauczania matematyki przez zabawę, Jedność, Kielce 2011.

11.  Grzegorzewska S., Różnicowanie kształcenia w klasach początkowych, "Impuls", Kraków 2009.

12.  Jadczak-Nowacka M., Szczepańska D., Nie taki diabeł straszny, czyli Jak monitorować podstawę programową, podstawa programowa wychowania przedszkolnego i I etapu edukacyjnego, ORE, Warszawa 2015.

13.  Jakubowicz-Bryx, Sobieszczyk M., Tradycje i współczesność w edukacji wczesnoszkolnej, biogramy twórców koncepcji pedagogiki wczesnoszkolnej, Oficyna Wydawnicza Mirosław Wrocławski, Bydgoszcz 2011.

14.  Jaroszewska A., Nauczanie języka obcego w kształceniu wczesnoszkolnym, rozwój świadomości wielokulturowej dziecka, Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, Wrocław 2007.

15.  Jurek A., Rozwój dziecka a metody nauczania czytania i pisania, Harmonia Universalis, Gdańsk 2012.

16.  Kędra M., Zatorska M., Razem z dzieckiem, ORE, Warszawa 2014.

17.  Klus-Stańska D., Adaptacja szkolna siedmiolatków, Wydawnictwo UWM, Olsztyn 2004.

18.  Klus-Stańska D., Kalinowska A., Rozwijanie myślenia matematycznego młodszych uczniów, "Żak", Warszawa 2004.

19.  Klus-Stańska D., Nowicka M., Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, WSiP, Warszawa 2005.

20.Konior-Węgrzynowa H., Uczę czytać, poradnik dla nauczycieli i rodziców początkujących czytelników, Harmonia, Gdańsk 2015.

21.  Kruszko K., Pedagogiczne aspekty bezpieczeństwa dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2010.

22.  Małe dziecko w Polsce, raport o sytuacji edukacji elementarnej, red. T. Szlendak, Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego, Warszawa 2006.

23.  Misziaszek W., Wesołe dyktanda i zabawy ortograficzne dla klas początkowych, Klub dla Ciebie - Bauer-Weltbild Media, Warszawa 2008.

24.  Mnich M., Sprawność językowa dzieci w wieku wczesnoszkolnym, "Impuls", Kraków 2002.

25.  Modernizowanie edukacji wczesnoszkolnej, wybrane próby, red. M. Magda-Adamowicz, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2004.

26.  Nowak-Łojewska A., Wybrane obszary edukacji matematycznej dzieci, poradnik dla nauczycieli klas I-III, ORE, Warszawa 2015.

27.  Pedagogika wczesnej edukacji, dyskursy, problemy, otwarcia, red. D. Klus-Stańska, D. Bronk, A. Malenda, Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy, Warszawa 2011.

28.  Pedagogika wczesnoszkolna. T. 1, Wobec zmieniających się kontekstów społecznych, red. M. Magda-Adamowicz, I. Kopaczyńska, Wydaw. Adam Marszałek, Toruń 2014.

29.  Pedagogika wczesnoszkolna. T. 2, Uczeń i nauczyciel w zmieniającej się przestrzeni społecznej, red. M. Magda-Adamowicz, I. Kopaczyńska, M. Nyczaj-Drąg, Wydaw. Adam Marszałek, Toruń 2014.

30.  Radwiłłowicz W., Rozwój poznawczy dzieci w młodszym wieku szkolnym, "Impuls" ;  Uniwersytet Gdański, Kraków ; Gdańsk 2004.

31.  Skura M., Lisicki M., Na progu, ile w dziecku ucznia, a w nauczycielu mistrza? o co chodzi w pierwszej klasie?, ORE, Warszawa 2014.

32.  Skura M., Lisicki M., Sumińska D., Przed progiem, jakie umiejętności są potrzebne do rozpoczęcia nauki w pierwszej klasie i jak je rozwijać?, ORE, Warszawa 2014.

33.  Transformacja w polskiej edukacji wczesnoszkolnej, praca zbiorowa, red. T. Lewowicki, W. Puślecki, S. Włoch, "Impuls" ; WSP ZNP, Kraków ; Warszawa 2004.

34.  Umiastowska D., Rutkowska E., Żywe lekcje w nauczaniu zintegrowanym, podstawy teoretyczne, propozycje praktycznych rozwiązań, "Impuls", Kraków 2003.

35.  Wczesna edukacja dziecka, stan obecny, perspektywy, potrzeby, red. J. Bałachowicz, A. Kowalska, Wydaw. WSP TWP, Warszawa 2006.

36.  Wczesna edukacja, między schematem a poszukiwaniem nowych ujęć teoretyczno-badawczych, red. D. Klus-Stańska, E. Szatan, D. Bronk, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2007.

37.  Wieszczeczyńska E., Wczesnoszkolna edukacja językowa a nauka czytania, program alfabetyzacji w języku niemieckim jako obcym na przykładzie wybranych metod i elementarzy, Oficyna Wydawnicza Atut - Wrocławskie Wydaw. Oświatowe, Wrocław 2007.

38.  Więckowski R., Pedagogika wczesnoszkolna, WSiP, Warszawa, 1995.

39.Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w edukacji wczesnoszkolnej, teoria i praktyka, praca zbiorowa, red. I. Stańczak, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce 2008.

40.  Zajączkowski K., Program profilaktyczno-wychowawczy dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej, „Impuls”, Kraków 2005.

41.  Zreformowana wczesna edukacja, od refleksji ku działaniom nauczyciela, red., M. Nowicka, "Żak", Warszawa 2005.

Copyright