Biblioterapia jako metoda pracy pedagogicznej

 

 

Artykuły z czasopism

  1. Gajek G., Haiku – słowa motyle, słowa – kropelki rosy, słowa – szum strumyka. Przykład poezjoterapii, „Biblioteka w Szkole” 2008, nr 4, s. 13-14.
  2. Gajek G., Książka prostuje kręte ścieżki życia. Program biblioterapeutyczny dla uczniów klas V- VI szkoły podstawowej, „Biblioteka w Szkole” 2008, nr 4, s. 10-12.
  3. Gajek G., Na niepowodzenia w szkole – magiczna moc bajkoterapii. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem Bajki o mróweczce Marii Molickiej, „Biblioteka w Szkole” 2008, nr 5, s. 15-16.
  4. Gromek R., Bajkoterapia w szkole podstawowej, „Biblioteka w Szkole” 2009, nr 12, s. 5-6.
  5. Gromek R., Rozmowa z samym sobą. Scenariusz biblioterapeutyczny, „Biblioteka w Szkole” 2009, nr12, s. 6-7.
  6. Gromek R., Rozmowa z innymi. Scenariusz biblioterapeutyczny, „Biblioteka w Szkole” 2009, nr 12, s.7.
  7. Jasiak E., Program biblioterapii dla ucznia z nauczaniem indywidualnym, „Biblioteka w Szkole” 2009, nr 12, s. 11-13.
  8.  John K., Fant z czubkiem. Warsztaty baśnioterapii. Zajęcia o poczuciu własnej wartości. Na podstawie tekstu Charles’a Perraulta, „Biblioteka w Szkole” 2011, nr 1, s. 18-19.
  9. John K., Kochamy mimo odmienności. Scenariusz baśnioterapii. Materiał na podstawie baśni Brzydkie kaczątko Hansa Christiana Andersena, „Biblioteka w Szkole” 2008, nr 12, s. 16.
  10. John K., Zajęcia kółka czytelniczego a biblioterapia, „Biblioteka w Szkole” 2010, nr 10, s. 17.
  11. John K., Księżniczka na ziarnku grochu czyli o prawdzie w życiu. Scenariusz baśnioterapii, „Biblioteka w Szkole” 2009, nr 12, s. 14-15.
  12. Kajl-Jankowska T., Rozejrzyj się, nie jesteś sam! Scenariusz zajęć biblioterapeutycznych. Zajęcia przeznaczone dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej, „Biblioteka w Szkole” 2008, nr 12, s. 17.
  13. Kubala-Kulpińska, A., Bajkoterapia – olbrzymia moc słów zaklęta w bajkach, „Życie Szkoły” 2015, nr 5, s. 22-25.
  14. Świerczyńska M., Biblioterapia. Szkolenie dla nauczycieli, „Biblioteka w Szkole” 2008, nr 12, s. 13-15.
  15. Wyględowska E., Biblioterapia w edukacji dziecka niepełnosprawnego intelektualnie, „Biblioteka w Szkole”2010, nr 6, s. 12-14.
  16. Wyględowska E., Dziecko dyslektyczne z zaniżoną samooceną w bibliotece szkolnej. Zajęcia biblioterapeutyczne połączone z treningiem umiejętności społecznej, wzmacniające poczucie własnej wartości. Opis i analiza przypadku edukacyjnego, „Biblioteka w Szkole” 2009, nr 5, s. 8-10.

Wydawnictwa zwarte

1.      Balsam dla duszy do czytania z dzieckiem, opowiadania dla dzieci w wieku 5-8 lat, oprac. Jack Canfield, Mark Victor Hansen, Patty Hansen, Irene Dunlap, “Rebis”, Poznań 2015.

2.      Balsam dla duszy nastolatka czyli Jeszcze więcej opowieści o życiu, miłości i nauce, oprac. przez Jacka Canfielda, Marka Victora Hansena i Kimberly Kirberger, „Rebis”, Poznań 2016.

3.      Balsam dla duszy nauczyciela czyli Opowiadania, które otworzą serca nauczycieli i ukoją ich dusze, zebrane i spisane przez Jacka Canfielda i Marka Victora Hansena, Rebis, Poznań 2015.

4.      Biblioterapia w praktyce, poradnik dla nauczycieli, wychowawców i terapeutów, red. E. J. Konieczna, „Impuls”, Kraków 2006.

5.      Brett D., Bajki, które leczą. Cz. 1, GWP, Sopot 2016.

6.      Brett D., Bajki, które leczą. Cz. 2, GWP, Sopot 2016.

7.      Chamera-Nowak A., Ippoldt L., Bajka jak lekarstwo, zastosowanie bajkoterapii w terapii pedagogicznej, Wydawnictwo SBP, Warszawa 2015.

8.      Eichelberger W., Suchowierska A., Bajka to życie albo z jakiej jesteś bajki, historie zmyślone opatrzone pomocnym komentarzem, „Czarna Owca”, Warszawa 2013.

9.      Gudro-Homicka M., Jak rozwijać aktywność twórczą dzieci i młodzieży, drama w nauczaniu, wychowaniu i biblioterapii, „Difin, Warszawa 2015.

10.  Handford O., Karolak W., Bajka w twórczym rozwoju i arteterapii, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2007.

11.  Koźmińska I., Olszewska E., Wychowanie przez czytanie, „Świat Książki”, Warszawa 2016.

12.  Krajewska S., Opowiedz mi, co u ciebie, Psychocentrum, Zielonka 2015.

13.  Kruszewski T., Biblioterapia w działaniach placówek opiekuńczo-wychowawczych, "Akapit", Toruń 2006.

14.  Łaba A., Bajki rymowane w biblioterapii, „Impuls”, Kraków 2012.

15.  Molicka M., Bajki terapeutyczne. Cz. 1, Media Rodzina of Poznań, Poznań 1999.

16.  Molicka M., Bajki terapeutyczne. Cz. 2, Media Rodzina of Poznań, Poznań 2003.

17.  Szeliga K., Historia Guziolka czyli Jak tworzyć i wykorzystywać bajki i opowiadania w biblioterapii oraz rozwoju aktywności twórczej dziecka w wieku przedszkolnym, poradnik dla dzieci, rodziców i nauczycieli, „Impuls”, Kraków 2005.

18.  Śnieżkowska-Bielak E., Bajeczne mikstury czyli Bajki psychoterapeutyczne, psychoedukacyjne i relaksacyjne, „Harmonia”, Gdańsk 2015.

19.  Teodorczyk T., Oświecenie dziobaków, baśnie o ważnych mechanizmach i niebezpieczeństwach rozwojowych, Eneteia Wydawnictwo Psychologii i Kultury, Warszawa 2015.

20.  Wójtowicz M., Scenariusze zajęć biblioterapeutycznych nie tylko dla uczniów z dysleksją, terapia, zabawa, nauka, szkoła podstawowa i gimnazjum, „Harmonia”, Gdańsk 2010.

 

Copyright