Terapie pedagogiczne
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 06 grudzień 2011 08:43
- Odsłony: 4140
- Dębicka Izabela: Zastosowanie muzykoterapii aktywnej w kształtowaniu funkcji manualnych dzieci. Nauczanie Początkowe 2008/2009, nr. 4, s. 55-60
- Gajek Grażyna: Haiku – słowa motyle, słowa – kropelki rosy, słowa – szum strumyka. Przykład poezjoterapii. Biblioteka w Szkole 2008, nr 4, s. 13-14
- Gajek Grażyna: Książka prostuje kręte ścieżki życia. Program biblioterapeutyczny dla uczniów klas V VI szkoły podstawowej.Biblioteka w Szkole 2008, nr 4, s. 10-12
- Gajek Grażyna: Na niepowodzenia w szkole – magiczna moc bajkoterapii. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem Bajki o mróweczce Marii Molickiej.Biblioteka w Szkole 2008, nr 5, s. 15-16
- Gromek Renata: Bajkoterapia w szkole podstawowej. Biblioteka w Szkole2009, nr 12, s. 5-6.
- Gromek Renata: Rozmowa z samym sobą. Scenariusz biblioterapeutyczny.Biblioteka w Szkole 2009, nr 12, s. 6-7.
- Gromek Renata: Rozmowa z innymi. Scenariusz biblioterapeutyczny.Biblioteka w Szkole 2009, nr 12, s. 7.
- Jasiak Elżbieta: Program biblioterapii dla ucznia z nauczaniem indywidualnym. Biblioteka w Szkole 2009, nr 12, s. 11-13.
- John Katarzyna: Fant z czubkiem. Warsztaty baśnioterapii. Zajęcia o poczuciu własnej wartości. Na podstawie tekstu Charles’a Perraulta.Biblioteka w Szkole 2011, nr 1, s. 18-19
- John Katarzyna: Kochamy mimo odmienności. Scenariusz baśnioterapii. Materiał na podstawie baśni Brzydkie kaczątko Hansa Christiana Andersena. Biblioteka w Szkole 2008, nr 12, s. 16
- John Katarzyna: Zajęcia kółka czytelniczego a biblioterapia. Biblioteka w Szkole 2010, nr 10, s. 17.
- John Katarzyna: Księżniczka na ziarnku grochu czyli o prawdzie w życiu. Scenariusz baśnioterapii. Biblioteka w Szkole 2009, nr 12, s. 14-15.
- John Katarzyna: Igła do cerowania czyli dobrze mieć poczucie własnej wartości. Scenariusz baśnioterapii. Biblioteka w Szkole 2009, nr 12, s. 14-15.
- Kajl-Jankowska Teresa: Rozejrzyj się, nie jesteś sam! Scenariusz zajęć biblioterapeutycznych. Zajęcia przeznaczone dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej. Biblioteka w Szkole 2008, nr 12, s. 17
- Newlaczyk Anna: Logorytmika – terapia szkoły europejskiej. Życie szkoły2009, nr. 1, s. 20-21
- Świerczyńska Mariola: Biblioterapia. Szkolenie dla nauczycieli. Biblioteka w Szkole 2008, nr 12, s. 13-15
- Wyględowska Emilia: Dziecko dyslektyczne z zaniżoną samooceną w bibliotece szkolnej. Biblioteka w Szkole 2009, nr 5, s. 8-10
- Wyględowska Emilia: Biblioterapia w edukacji dziecka niepełnosprawnego intelektualnie. Biblioteka w Szkole 2010, nr 6, s. 12-14.
- Wyględowska Emilia: Dziecko dyslektyczne z zaniżoną samooceną w bibliotece szkolnej. Zajęcia biblioterapeutyczne połączone z treningiem umiejętności społecznej, wzmacniające poczucie własnej wartości. Opis i analiza przypadku edukacyjnego. Biblioteka w Szkole 2009, nr 5, s. 8-10.
Wydawnictwa zwarte
- Stadnicka Janina: Terapia dzieci muzyką, ruchem i mową. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998
- Terapia dzieci i młodzieży : metody i techniki pomocy psychopedagogicznej / pod red. nauk. Iwony Dąbrowskiej-Jabłońskiej. Wyd. 2. Kraków: "Impuls", 2008
- Terapia pedagogiczna : scenariusze zajęć / pod red. Violetty Florkiewicz. Wyd. 5 Łódź: Wydaw. Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2007
- Terapia pedagogiczna. T. 1, Wybrane zagadnienia / red. nauk. Ewa Małgorzata Skorek. Kraków: "Impuls", 2004
- Terapia pedagogiczna. T. 2, Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / red. nauk. Ewa Małgorzata Skorek. Kraków: "Impuls", 2004